تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

واکنش یک رسانه  به بیانیه تروئیکای اروپایی درباره ایران

تروئیکای اروپایی مدعی شدند که ایران به دانش‌ مهم و غیرقابل بازگشتی دست یافته که برجام سعی داشته آن را محدود کند.
کد خبر: ۶۷۶۱۳

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی به بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی پس از پایان نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ واکنش نشان داد.

به گزارش، نور نیوز در توییتی نوشت: بهانه‌جویی‌ سه کشور اروپایی برای عدم اجرای یکی دیگر از بندهای غروب، مربوط به لغو تحریم‌های موشکی و پهپادی، اقدامی فرابرجامی است که حداقل تاثیر آن می‌تواند تداوم اقدامات جبرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای باشد.

تروئیکای اروپایی پس از پایان نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران "هیچ توجیه غیرنظامی معتبری" برای غنی‌سازی‌های سطح بالای خود ندارد.

فرانسه، انگلیس و آلمان روز پنج‌شنبه پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند که "ایران برای چهار سال تعهدات هسته‌ای خود ذیل برنامه جامع اقدام مشترک را نقض کرده و برنامه هسته‌ای این کشور به سطح خطرناکی رسیده است".

سه کشور با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کردند ذرات اورانیوم با غنای ۸۳.۷ درصد در تاسیسات فردو یافت شده است.

این کشورها مدعی شدند که غنی‌سازی تا چنین سطحی "تحولی بسیار خطرناک و مغایر با برجام و حتی سطح اعلام شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی" است.

تروئیکای اروپایی مدعی شدند که ایران به دانش‌ مهم و غیرقابل بازگشتی دست یافته که برجام سعی داشته آن را محدود کند.

سه کشور اروپایی ادعا کردند که ایران هیچ‌گونه توجیه غیرنظامی معتبری برای اقدامات خود ندارد. آن‌ها مدعی شدند که این اقدامات، تنها ایران را به توانایی‌های ساخت تسلیحات نزدیک می‌کند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز